15 januari - Nansha - Huang Cao Ba - 45 km

15 januari 2020 - Honghe, China

Vandaag een korte etappe van 45 km naar Huang Cao Ba. We zijn rond 8 uur vertrokken na een noedelontbijt op onze kamer. De tocht gaat nu verder langs de Rode rivier, richting Hekou, grens met Vietnam. De weg gaat op en neer naast de rivier, dus toch nog 850 hoogtemeters. Het is een mooie en brede asfaltweg met matig  verkeer. Op de flanken van de weg waren veel. Bananen en suikerrietplantages te zien.  We zagen de slachting van een varken op straat.

Op de Rode rivier lagen verschillende baggerschepen voor zandwinning. Het is een gigantische constructie voor de bouw van een nieuwe autostrade. Er waren ook veel viskwekerijen. In het dorpje Huang Sao Ba hebben ze nog niet dikwijls toeristen gezien. We moeten dan ook dikwijlsmet hen op de foto.

Restaurants gelijk bij ons kennen ze hier niet. Het zijn eerder eetstalletjes waar je op krukjes zit. Na een dag op de fiets, is dit niet zo handig. Je moet aanduiden wat je wil eten en het is dan ook steeds een gok wat er op je bord komt. Hier zijn er restaurants waar er hond wordt gegeten. We houden het dan maar op vegetarisch eten.

Ik ben bij de plaatselijke kapper geweest en opeens stond zijn kamertje vol met lachende toeschouwers.

Morgen is onze laatste dag in China.

1. Marc:
    15 januari 2020
    ben maar voorzichtig met al dat eten naast de baan
  2. Tom:
    15 januari 2020
    Bij dat bezoek aan de kapper had ik graag bij geweest. Wat een avontuur... van het fietsen...het eten.. het slapen... tot de kapper. Leuk om het allemaal te volgen.
  3. Tom:
  4. Mara:
    Jullie zijn topper!!!
  5. Theo Van der Burght:
    15 januari 2020
    Ja Tom dat was een leuke belevenis.Ik heb niet veel haar meer maar die dorps kapper plooide zich in alle posities om niets van langhaar te laten staan.Daarna moest ik in een speciale stoel gaan liggen en waste hij het waarna een nekwervel massage volgde.Aan zijn reaktie zag ik dat hij artrose wou zeggen.Wat ook klopte.
    Groeten uit China . Theo
  6. Lieve:
    15 januari 2020
    Was ook aan het denken dat ik graag bij de toeschouwers bij de kapper zou zitten.
    En goed te horen dat je geen hondjes eet. En de rest van het eten? Lekker of noodgedwongen op regime?
  7. Ann:
    15 januari 2020
    Wij genieten van het lezen van jullie dagelijkse verhalen. Ongelooflijk dat jij dit allemaal aankan Theo, en Christine uiteraard ook !! Dit zijn verhalen en belevenissen om nooit te vergeten. Zie maar dat je geen kou opdoet nu je haren geknipt zijn. Veel succes verder.
  8. Julien en Monique:
    15 januari 2020
    Wij volgen ook iedere dag jullie belevenissen, spannend.... Geniet ervan, wees voorzichtig en zorg goed voor elkaar.
  9. Rit:
    15 januari 2020
    Theo, ik vroeg mij ook al af wat jij bij de kapper doet maar het zal wel nodig geweest zijn zeker. Een verdoken vorm om een massage te krijgen! Geniet er van!
  10. Ludwig:
    15 januari 2020
    Je moet van alles eens proeven.
  11. Leen:
    18 januari 2020
    Street food in Thailand is normaal gezien heel veilig. Maar pas toch maar op in China. En go vegan...goed idee👍