7 januari - chengjiang - Tonghai

8 januari 2020 - Tonghai, China

Na een ontbijt met eend in biersaus, kip curry en aubergine, zijn we vertrokken naar Tonghai. Dat het een bewogen dag ging worden, wisten we toen nog niet. We starten onze trip aan het Fuxian meer, 40 km fietsten we langs dit prachtige meer. rond het meer is er een 28 km lange wandelpromenade in het water, prachtig onderhouden en geen zwerfvuil te bespeuren. Het fietsen ging heerlijk met regelmatig pittige hellingen. in ons vorig hotel hadden we een Frans toilet. Door mijn ouderdom was het niet evident om mij nog te plooien. Daarom stopten we langs de weg voor een sanitaire stop in het Hilton Resort. Een gewone koffie kostte hier 6 euro. Op een bepaald punt moesten we het meer verlaten richting Tonghai. Zoals elders ontbrak het hier aan wegwijzers en niets in het Engels. Hier ging het volledig de mist in. Christine stond in de goede straat, maar ik eigenwijs besliste na navraag bij een voorbijganger een andere weg te volgen. Zelf de politie stuurde me langs die weg. Maar dit bleek de weg van een nieuw aangelegde autostrade te zijn. Besluit: Christine had gelijk en wij mochten 10 km terugrijden waardoor we in totaal 85 km gereden hebben. Zou het toch waar zijn dat vrouwen altijd gelijk hebben?  We reden nadien door kleine dorpjes met lemen huizen en groentenvelden, vooral prei, bloemkool en kolen. In Tonghai was het terug zoeken naar het hotel. Na verschillende keren te hebben gevraagd,  vonden we een Engelse lerares. Ze was zo vriendelijk om ons naar het hotel te begeleiden. We kregen een luxekamer voor 16 euro en met modern sanitair. Morgen rustdag.

1. Lieve:
    8 januari 2020
    Tuurlijk Theo dat vrouwen altijd gelijk hebben, nog altijd niet van overtuigd? 😂
  2. Mara:
    8 januari 2020
    Hoe mooi allemaal en Theo voor eens en voor altijd, denk na want vrouwen hebben altijd gelijk!!!
  3. Saskia:
    👍💪
  4. Willy lus:
    8 januari 2020
    Ik wist het allang ooit wilde iemand mij een encyclopedie verkopen ik heb toen geantwoord ik heb al een vrouw.Het ziet er allemaal prachtig uit.Hier in Lier niks bijzonder te vermelden! Het is hier grijs en bewolkt en zacht eigenlijk eenbeetje kleurloos onwinters Het gaat jullie goed .Soigneer Christine goed want ge hebt ze nodig zo te horen
  5. Ludwig:
    8 januari 2020
    Naar uw vrouw luisteren is altijd het beste.