Aankomst in Hanoi

23 januari 2020 - Hanoi, Vietnam

Na een lekker ontbijt (Frans brood met eieren) aan een eetstalletje,   Vertrekken we om 8 uur voor een overwegend vlakke rit van 81 km. We fietsen gedurende 20 km over een slechte weg met putten en diepe plassen. Het is dan ook voortdurend slalommen van links naar rechts. Nadien laten we de modder op de fietsen afspuiten met een hogedrukreiniger. Onderweg zien we een Nederlands koppel die in Cambodja vertrokken en de omgekeerde weg van ons fietsen. We fietsen nadien over dijken langs de Rode rivier en wanen ons even thuis langs de Netedijk. De Rode rivier heet hier trouwens Song Hong. We komen veel begraafplaatsen en kerkjes tegen. Sommige graven liggen verspreid tussen de rijstvelden. We komen ook veel steenbakkerijen tegen. Er was zelf een steenbakkerij waar gedetineerden werkten en deze werd streng bewaakt. We mochten dan ook geen foto.’s nemen. Alvorens Co Tiet te bereiken, moesten we de Rode rivier oversteken. We logeerden daar in  een eenvoudig hotelletje.

Vandaag om 7.30 uur  vertrokken voor alweer een rit van 80 Km. We ontbeten weer langs de weg bij een lief vrouwtje die een hele uitleg deed in het Vietnamees. Na 21 km verlieten we de drukke hoofdbaan naar Hanoi en fietsten we opnieuw op de dijken. We hadden voortdurend de wind tegen. Het was een vrij eentonige rit. Het binnenrijden  van Hanoi was een hele onderneming. Je moet voldoende durf en lef hebben om je hier in het chaotische  verkeer te mengen. Hier geldt de wet van de sterkste. Verkeersregels bestaan hier duidelijk niet. Heelhuids hebben we ons hotel bereikt. We slapen voor de verandering in een luxueuser hotel en laten ons eens goed verwennen. We blijven hier en paar nachten.

1. Vermeersch jacques:
    Spannend 👍
  2. Ilse Van Wichelen:
    23 januari 2020
    Hebben jullie daar af en toe opklaringen? Of is dat smog?
  3. Ludwig:
    23 januari 2020
    Mooi parcours voor crossers. Waarom dragen ze daar een mondmasker?