Dinsdag 14 januari

15 januari 2020 - Honghe, China

Vandaag terugkeer met de taxi naar Nansha waar onze fietsen en bagage op ons wachten. Een afdaling om nooit meer te vergeten met schrikwekkende dieptes. ‘S morgens nog een wandeling gedaan in het dorpje.

Aangekomen in Nansha hebben we de plaatselijke markt nog bezocht. etenswaren worden vooral verkocht op de vuile grond, om maar niet te spreken over het vlees.Maar om de hoek van de straat zijn we met verstomming geslagen. Hier zaten varkens, honden, kippen, ganzen op een hoop in kooien. Het ergste waren de honden die op elkaar in kooien zaten, wachtend op hun dood. Het was zielig om de dieren zo te zien afzien. Even verder was er een verkoper die een hond in stukken sneed. Voor ons was de maat vol en hebben we de markt verlaten.

Het Chinees nieuwjaar wordt nu volop voorbereid. in de steden wordt de feestverlichting aangestoken. Vele winkels zijn al gesloten omdat iedereen deze periode naar familie trekt. Wij zullen Chinees Nieuwjaar in Vietnam vieren.

1. Saartie:
    16 januari 2020
    Van die markt hoef je idd geen fotos door te sturen..... niet te geloven dat dat nog kan he !