Eerste impressies van China

4 januari 2020 - Kunming, China

Na een vermoeiende reis zijn we de volgende dag in de vroege namiddag aangekomen.

Kunming is de hoofdstad van de provincie Yunnan en ligt op ongeveer 2000 m hoogte. In Yunnan zijn er veel etnische minderheden. Kunming is ook een moderne metropool met vele futuristische wolkenkrabbers. (Velen met een platform voor helikopters). In het oude stadsgedeelte is een bloemen-en vogelmarkt en prachtige houten woningen.

We blijven eerst een paar dagen in Kunming om te acclimatiseren en ons te orienteren. Vandaag de eerste dag op de fiets. Het verkeer verloopt hier heel vlot met overal fietspaden waar vooral elektrische brommers op rijden. Een heel contrast met India. De stad is ook heel proper, geen afval te bespeuren.

Het grootste probleem hier is de taal. Niemand spreekt Engels en ze gebruiken dan ook steeds een vertaal app. Vandaag hebben we een park bezocht met vele eilandjes en tempels, nadien het oude stadsgedeelte waar we een theeceremonie hebben bijgewoond. Het is hier intussen aan het gieten en het zou pas dinsdag terug goed weer worden. Ook het elektronisch verkeer is hier een probleem: geen whatsapp, Google, Gmail.. het is wennen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilse Van Wichelen:
    4 januari 2020
    Het schijnt dat de Chinese overheid veel blokkeert.. ook voor buitenlanders. Ik heb alvast je reisverslag goed toegekregen en met plezier gelezen, groetjes! Ilse
  2. Mara:
    4 januari 2020
    Reisverslag goed gekregen, wat een avontuur en wat een totaal verschillende wereld, fascinerend!
    Geniet ervan en pas goed mekaar xxx
  3. Emile Verschueren:
    4 januari 2020
    De Chinezen hebben niets aan Google, Gmail of Whatsapp (allemaal in het engels) net zomin als wij iets aan Baidu.com (allemaal chinees) hebben. Baidu combineert al die toepassingen samen onze bol.com en zalando. Twee totaal verschillende werelden. Dit is even wennen, maar na enkele dagen of weken (of jaren) lukt dat wel.
  4. Henri Sleeckx:
    4 januari 2020
    Reisverslag goed aangekregen. Wat een verschil met ons wereldje. Ondanks de taalbarrière zal je toch van de reis genieten. Groetjes.
  5. Saartie:
    4 januari 2020
    Heel fijn om het eerste verslag te lezen. Jammer dat het weer een beetje tegenvalt, zeker als je zo veel op de fiets zit :-( Maar laat dat de pret niet bederven, geef je ogen de kost en geniet ervan Vake, ben nu al keitrots op wat jullie gaan ondernemen xxx
  6. Martine Noels:
    4 januari 2020
    Gaat prima zo, Theo en Christine, fijn om dit reisverslag te lezen.
  7. Tom VC:
    4 januari 2020
    Ik had donderdag nog van een Chinese Kapitein vernomen dat de streek waar jullie nu zijn wel één van de mooiste van China is. Ik geloof dat zij Kunming 'Spring City' noemen. Veel plezier
  8. Ludwig:
    4 januari 2020
    Goed aangekomen. Spijtig van het weer. Geniet er maar van.
  9. Saskia:
    5 januari 2020
    Enjoy apetrots op jullie 😍
  10. Ingrid:
    6 januari 2020
    Toen ik de eerste keer in China was dacht ik: "wat kom ik hier doen?". Een totaal andere wereld, one million bycicles in Beying, en inderdaad, iedereen kent alleen maar Chinees. Maar het werd een mooi avontuur, want China is prachtig. Een paar jaar later was ik er weer.
    Geniet met volle teugen, ook al regent het.