Einde fietstocht

14 maart 2020 - Pattaya, Thailand

Op maandag 9.3  van Trat richting Chantaburi. Wegens de hoge temperaturen, hebben we na ongeveer 32 km besloten om definitief te stoppen met fietsen en een bus te nemen naar Pattaya. Het was al donker toen we in Pattaya aankwamen. Nu nog onze weg vinden naar een hotel. Dank zij Christine en Mapsme waren we vlug op de goede weg. De dag nadien hebben we de stad bezocht. Wat ons opviel waren veel mannen alleen of met een Thaise vrouw. Je hebt hier ook overal bars en massagesalons.

De dag nadien hebben we onze intrek genomen in een guesthouse aan de zee. Hier zijn vooral Russen. Alles is hier vertaald naar het Russisch. Zelf menukaarten zijn in het Russisch. Dus weer wat verder naar een betere locatie. We logeren nu in een guesthouse in een klein vissersdorpje, op 15 km van Pattaya. We verblijven hier tot onze terugvlucht. Hier geen toeristen, we zitten helemaal alleen in onze guesthouse. ‘S morgens proberen we nog 20 a 30 km te fietsen. In de namiddag zitten we dan aan het strand. Er zijn hier een paar zeer goede seafood restaurants.

Alles wordt  nu overschaduwd door het coronavirus. Gaan we nog thuis geraken? Het is voorlopig bang afwachten.

1. Suzy Van Onckelen:
    14 maart 2020
    Theo en Christine, bedankt voor jullie prachtige reisverhalen. Ik heb er echt van genoten. Dit was voor jullie waarschijnlijk een reis om nooit meer te vergeten. Ik hoop van harte dat jullie zonder problemen kunnen terugkeren naar België. Dus nu al "welcome back". Lieve groetjes, Suzy 😘
  2. Mara:
    14 maart 2020
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt super!!!
  3. Ann:
    14 maart 2020
    Beste Christine en Theo, Genieten jullie nu nog even van de rust daar en van de zee. We duimen alvast dat jullie veilig en wel thuis geraken. We horen het dan wel wanneer jullie thuis zijn. Groetjes en tot later. Jan en Ann
  4. Ludwig:
    14 maart 2020
    Proficiat broer en Christine jullie hebben een prachtige reis gemaakt waar je nog lang zal over napraten. Hopelijk raken jullie goed thuis. Hier moet alles dicht tijdens het weekend enkel winkels met voedingswaren mogen open zijn. Tijdens weekdagen mogen andere winkels wel open zijn. Alle cafe's, restaurant, eethuizen enz moeten verplicht sluiten tot 3 april.
    Spoedig weerzien.
  5. Yanic Vandevenne:
    14 maart 2020
    Ik ben een gewezen collega en vriend van Ludwig. Ik heb met bijzonder veel appetijt en belangstelling jullie goed, met foto’s, geïllustreerde fietstocht gevolgd. Ik heb er heel wat van geleerd. Jullie slaagden erin om ons te laten proeven van de verschillende culturen. Het moet een ongelofelijke belevenis geweest zijn, waarschijnlijk met veel onzekerheden en verrassingen.
    En last but not least, jullie foutloze schrijfstijl was een streling voor het oog.
    Bedankt voor zoveel leesplezier.
  6. Ingrid:
    15 maart 2020
    Weer een fijn fietsavontuur achter de rug. Jullie zijn een sterk en hecht team. De avonturen de komende weken in België zullen saai worden. Het wordt huisarrest. Enkel zo kunnen we het Coronavirus bestrijden. Vele groeten en kom veilig thuis.
  7. Saartie:
    15 maart 2020
    Idd, die thuiskomst is nog bang afwachten, gaan ze ins geduld na 3 maanden echt nog op de proef stellen ? 😢 ik begin toch al af te tellen hoor, zo trots op mijn vake 💪🏻❤️❤️❤️
  8. Lieve Bultinck:
    15 maart 2020
    Nu even genieten van de heerlijke warmte en hopen op een goede terugreis.
    Tot blij weerzien!
  9. Julien en Monique:
    15 maart 2020
    Beste Theo en Christine, wij hebben met spanning jullie reis gevolgd en keken er altijd naar uit het vervolg van jullie reisverhaal. We wensen jullie dan nu een behouden thuiskomst. Tot ziens
  10. Tom:
    16 maart 2020
    Hey Theo en Christine, jullie hebben ons in alle geval veel goesting gegeven om ook die streek te bezoeken en wat vliegt de tijd! Bij jullie terugkeer herkennen jullie dit stukje wereld niet meer, alles is hier zo anders...voor even! Tot snel en geniet nog van jullie vakantie!