Hanoi - 24 en 25 januari

25 januari 2020 - Hanoi, Vietnam

We verblijven 3 nachten in Hanoi. Op 24 januari bereiden de mensen zich voor op Tet nieuwjaar. Er is al veel gesloten en ook de belangrijkste bezienswaardigheden gaan dicht. Gelukkig hadden we Hanoi reeds een paar jaar geleden bezocht. We dwalen rond in de smalle straatjes van het oude Hanoi en genieten van lekkere koffie in een van de talloze koffiebars. In de namiddag  begint het flink te regenen en gaan we daarom terug naar onze hotelkamer. ‘s  Avonds is er een echte wolkbreuk en het water komt binnen in het restaurant waar we aan het eten zijn. Ons plan om naar het vuurwerk te gaan, valt dan ook letterlijk in het water. We horen enkel het vuurwerk vanuit ons bed.

Op nieuwjaarsdag gaan we een eindje fietsen naar een pagode op de west lake. Het is heerlijk rustig op de weg nu. Aan de tempel is het een drukte van jewelste. Iedereen brengt offers in de tempel. Er wordt een massa geld geofferd. Nadien begint het weer te regenen en haasten we ons terug naar het hotel. In de namiddag terug een wandeling naar het Hoan Kiem Lake. De Vietnamesen zijn op hun paasbest gekleed en poseren allemaal voor de foto. Morgen terug de fiets op. We zijn weer uitgerust en hebben kunnen genieten van een zacht matras, een heerlijk ontbijt in het hotel en een warme douche. Vanaf morgen zullen we het weer met heel wat minder moeten stellen.

1. Lieve Bultinck:
    25 januari 2020
    Hou de moed erin folks, ondanks de regen en nattigheid. Hier ook een echte soep (mist) in de lucht...pff, dus niet beter! Geniet van het Nieuwjaar en warme groetjes, Emile en Lieve
  2. Mara:
    25 januari 2020
    warme groet en hou jullie veilig en gezond!!!
  3. Ludwig:
    25 januari 2020
    Hou het veilig he. Hopelijk hebben jullie morgen beter weer met het fietsen.
  4. Leo en Lea:
    25 januari 2020
    Geniet van het nieuwjaar! Eens wat anders dan bij ons.
    Wij wensen jullie vooral mooi weer en een veilige reis.
    Groetjes,
    Leo en Lea
  5. Ilse Van Wichelen:
    Hallo Theo,
    Hopelijk inderdaad dan beter weer op komst. Hier is de smog stilaan wat aan t optrekken en de temperaturen intussen wat meer winters. Hou het veilig en geniet van de mooie momenten! Groetjes, Ilse
  6. Luc Van Koetsem:
    26 januari 2020
    Dag Theo en Christine, ook KWB-Hove kan jullie volgen. De link naar uw blog staat op de homepage van http://www.kwb.be/hove.