Ninh Binh - 27 en 28 januari

28 januari 2020 - Ninh Binh, Vietnam

Gisteren namen we hartelijk afscheid van het koppeltje van onze guesthouse in Huong Son. We reden opnieuw langs vrij rustige wegen, over dijkjes, langs lotusbloemvelden, begraafplaatsen, grafsteen-en kistenmakers en karstgebergte.

In sommige delen van Vietnam heeft men als begrafenisritueel dat de overledene eerst in een normale kist wordt begraven op het kerkhof. Twee tot drie jaar later worden de resten weer opgegraven en in een kleinere kist begraven, op een plek die de overledene heeft opgegeven bij leven. (Bv. In een rijstveld)

We zijn nu in Ninh Binh, een toeristische trekpleister. We vonden een leuk guesthouse, buiten het centrum, met uitzicht op het water en het karstgebergte. We plannen dan ook een extra dag om dit mooie gebied te verkennen.

Ninh Binh is een spectaculair landschap van kalkstenen rotsformaties, doorsneden met valleien, Trang An genaamd. Staat op UNESCO werelderfgoedlijst.

Er zijn ook ontelbare grotten waar je met roeibootjes naartoe kunt varen. Vermits de Vietnamezen nog vakantie hebben, was het hier een drukte van jewelste en besloten dan ook om verder te fietsen. We bezochten dan de Am Tien pagoda en tempels van Hoa Lu. Hoa Lu was de oude hoofdstad van Vietnam tot 1010.

Het was hier prachtig, enkel spijtig van het weer, koud en motregen, dus niet zo’n spectaculaire foto’s. Voor de liefhebbers van het TV programma “De Mol”, een deel werd hier opgenomen.

1. Lieve Bultinck:
    28 januari 2020
    Bedankt voor alweer dit wonderbaarlijk reisverhaal: helemaal anders dan in ons landje. Mooie kleuren in tempels en natuur. We wensen jullie veel warmte toe voor de volgende dagen. Emile en Lieve
  2. Ludwig:
    28 januari 2020
    Mooie foto's en een mooi reisverhaal.
  3. Marc Van der Burght:
    1 februari 2020
    Theo en Christine, we volgen nu gedurende een maand jullie reisverhaal... Het is indrukwekkend, een hele belevenis ! Nog een fijne tijd daar en voorzichtig zulle ! Groetjes Marc en Ann X