Uitstap naar de rijstterrassen van Xinjie - 13januari

14 januari 2020 - Honghe, China

We bezoeken vandaag de rijstterrassen vanXinjie, UNESCO werelderfgoed. Een taxichauffeur komt ons oppikken in Nansha want we moeten opnieuw naar 1900 m. We laten onze fietsen en bagage in het hotel en vertrekken naar het dorpje Puglao waar we in Belinda’s backpackers guestroom verblijven. Onze gids rijdt ons rond langs de verschillende terrassen en dorpjes. De dijkjes worden elk jaar met de hand opgehoogd. in dit gebied wonen vooral Hani minderheden met hun typische klederdracht. De terrassen zijn nu op hun mooist omdat ze volledig onder water staan. Gans het jaar staan de velden onder water om uitdrogen te vermijden. Hierdoor kan men ook tweemaal per jaar oogsten. De terrassen zijn zo’n 1000 jaar oud en zijn met mensenhanden aangelegd. Overal kun je langs stenen trappen en paadjes tussen de terrassen wandelen.

Morgen keren we terug naar Nansha met de bus. Nadien vervolgen we onze weg Richting Vietnam, 150 km van hier verwijderd.

1. Mara:
  4. Vermeersch jacques:
    Knap👍
  5. Leo en Lea:
    14 januari 2020
    Heel mooi. Terecht werelderfgoed.
  6. Martine Noels:
    15 januari 2020
    Bedankt voor dit reisverhaal en foto's! Zo reizen we een beetje mee. Ziet er fantastisch uit.