Eerste etappe

28 januari 2022 - Maharagama, Sri Lanka

Na twee dagen verhuizen we naar een homestay van een Nederlander met zijn 30 jaar jongere vrouw. Cees is een heel sympathieke man die ons heel wat “insight” informatie bezorgt.

Christine gaat eerst naar een ayurvedische dokter omdat ze al verschillende weken hoest. Ze krijgt een cocktail van 3 verschillende siropen. Inmiddels gaat het al een beetje beter.

Gisteren over en weer naar Colombo naar de immigratiedienst. Als je Sri Lanka binnenkomt krijg je slechts een visum voor 1 maand. Vermits we hier voor 6 weken zijn, moeten we een “visa extension”  aanvragen. De online applicatie schijnt niet te werken. Er zit dus niets anders op dan met een tuk tuk naar Colombo te gaan. Hier zijn we getuige van een mooi staaltje bureaucratie. We worden van hot naar her gestuurd om na 4 uur eindelijk onze verlenging in handen te hebben. We kunnen nu eindelijk aan onze trip beginnen.

Na een heerlijk ontbijtje bij onze Nederlandse vriend, vertrekken we om 8 uur voor onze eerste fietsetappe naar Chilaw. Bij het vertrek constateert Christine dat ze 2 verschillende fietsschoenen heeft. Nog even naar het eerste hotel om de schoenen te verwisselen. Nu kunnen we pas echt vertrekken…. De route loopt hoofdzakelijk langs de kust en kunstmatig aangelegde meren om het land in ieder seizoen van water te voorzien zodat er gans het jaar vruchten kunnen geteeld worden. We komen vele kerken tegen want de meerderheid van de bevolking is katholiek. We rijden over goed asfalt dat nadien overgaat op een weg met putten en rode aarde. Onze snelheid zakt zienderogen. Ook de tegenwind was een spelbreker maar bracht wel een beetje verkoeling. Overal staan kraampjes waar de vissers hun vis verkopen. Aangekomen in Chilaw gaan we op zoek naar een hotel. De twee eerste hotels hebben vanavond een huwelijkfeest en dat is niet aan te raden wegens nachtlawaai. We keren daarom drie kilometer terug om uiteindelijk in een hotel te belanden zonder huwelijkfeest. We bestellen een fris pintje maar in de meeste hotels mogen ze geen alcohol verkopen. Een bediende wordt hiervoor naar de stad gestuurd. Morgen naar Puttalam.

1. Willy lus:
    28 januari 2022
    Alle begin is moeilijk maar lijkt ons een fantastische reis met een heerlijk reisverhalen te worden Go lus en willy
  2. Mara:
    28 januari 2022
    Wat een avontuur toch SUPER!
  3. Martine Noels:
    28 januari 2022
    Allez, ook in Sri Lanka, bureaucratie. Maar t kwam goed met tijd en geduld. En nu genieten van het avontuur!! , Martine
  4. Ludwig:
    28 januari 2022
    Jullie kunnen eraan beginnen. Geniet er maar van maar wees voorzichtig.
    Groeten vanuit het koude grijze BelgIë.
  5. Elly:
    28 januari 2022
    Haha! Twee verschillende 👞 🥾 ! Geweldig! Maar jullie zijn gestart! Met ons achterop! Veel plezier!!!
  6. Leonidas Erna:
    28 januari 2022
    Het is daar beter weer dan hier dus maar genieten zou ik zeggen stuur wat zo😎n naar hier
  7. Nancy De Bie:
    28 januari 2022
    Wat een start 😅volgens mij doet Christine het ervoor 😂 zo vergeet je zeker niet dat ze erbij is 😂🤭. Maar wss is het daar allemaal wel zonder stress . Geniet ervan !!!
  8. Bie:
    28 januari 2022
    Wouw elke start loopt niet van een leien dakje ..maar goed dat je Christine haar juiste schoen bent gaan halen want wie weet dat bv 2 verschillende schoenen dragen een teken is dat je op zoek bent naar een partner ...je zou je nogal wat werk op de nek halen Theo !
  9. Lieve Bultinck:
    28 januari 2022
    Veel fietsplezier op jullie trip en geniet van de warmte want hier is het nog altijd een soep.. Ik kijk uit naar jullie stories, dus tot snel.
    Je buren van het zesde, Emile en Lieve
  10. Ingrid:
    28 januari 2022
    Nu is het echte avontuur begonnen. Wees voorzichtig en geniet van natuurschoon, cultuur, eten en drinken. Ik kijk uit naar de verslagen en de bijhorende foto's.
  11. Leen:
    30 januari 2022
    Heerlijk om te kijken en te lezen. Hopelijk verdwijnt het hoestje van Christine vlug...