Aankomst Sri Lanka

25 januari 2022 - Bandaranaike International Airport, Sri Lanka

Na twee jaar “blijf in uw kot” kunnen we uiteindelijk terug vertrekken richting Azie en meer bepaald Sri Lanka. We plannen een rondje fietsen in Sri Lanka van ongeveer 1200 km.

Wel een beetje vreemd begin van deze reis met de perikelen van pcr testen (test Theo zoek geraakt) en de grote inbraak in de garage de nacht voor ons vertrek.

We starten in Negombo (10 km van de luchthaven)  waar we gaan uitrusten van de vermoeiende reis en wat acclimatiseren.  Het fietsen is voor ons wat aanpassen want men rijdt hier links en er wordt geen rekening gehouden met de fietser.
Negombo is een vissersplaatsje met een koloniaal verleden waar het centrum lag van de kaneelhandel.

Morgen verhuizen we naar een “homestay” van een Nederlander.
We maakten net kennis met een Nederlands echtpaar die hun fietstocht beëindigden. Zij waren vol lof over de fietstocht. We kunnen amper wachten om aan ons avontuur te beginnen….

1. Ouwenbelg:
    25 januari 2022
    Blog good aangekomen in Borsbeek, waarvoor dank.
  2. Leen:
    25 januari 2022
    Begin gelezen. Dat smaakt naar meer! Terwijl het hier wintert, hebben jullie daar zomertemperaturen. Gogogo, Theo en christine💪
  3. Mara:
    25 januari 2022
    Super geniet er dubbel van!
    Lieve groet Mara
  4. Marijke:
    25 januari 2022
    Nu aan alle perikelen in België een eind gekomen is, zullen jullie je vast heel vrij voelen nu! Neem nog lekker even de tijd om te acclimatiseren en dan gaat het grote avontuur beginnen! Veel plezier!
  5. Mimi Lambert, Lier.:
    25 januari 2022
    Veel plezier op jullie fietstocht.
    Proficiat met jullie onderneming.
    Mimi
  6. Denise Dielen:
    25 januari 2022
    Maak er een leuke tocht van Theo en Christine ! Ik ben al benieuwd naar jullie (leuke) avonturen.
  7. Jantine:
    25 januari 2022
    Heel benieuwd naar jullie reisverhalen! Geniet van het avontuur, de mensen, het eten en de kilometertjes in de benen :-)
  8. Martine Noels:
    Top Theo en Christine! Geniet van jullie avontuur. 👍
  9. Ludwig:
    25 januari 2022
    Al goed aangekomen lees ik na wat tegenslag. Geniet maar van jullie nieuw fietsavontuur.
  10. Martin en ria:
    25 januari 2022
    Hallo Christine, hallo Theo ! We rekenen erop dat jullie het vaandel van de Gasfabriek en vooral die van het Poortgebouw wild gaan rondzwaaien daar. Doe dat goed, geniet ervan en vergeet vooral niet jullie fietsen en event. berging goed op slot te doen…😉
  11. Nancy De Bie:
    25 januari 2022
    Inbraak ?😡Een geluk dan dat ze jullie fietsen niet hebben meegenomen . Maar jullie zijn kunnen vertrekken dus…. Vergeet de rest en geniet er maar van , wees voorzichtig 🥰
  12. Frank roelandts:
    25 januari 2022
    goed uitkijken: links,rechts en vooruit,maar vooral naar achter, want de olifanten komen meestal van daar
    veel plezier !!
  13. Saskia:
    👍💪
  14. Ingrid:
    25 januari 2022
    Dag Theo en Christine. Super dat jullie het aandurven om terug een avontuurlijke reis en fietstocht te ondernemen. Ik kijk alvast uit naar de dagelijkse verhalen en bijhorende foto's. Geniet van al het moois op jullie weg. Veel succes !
  15. Henri Sleeckx:
    25 januari 2022
    dag Theo en Christine. Heel veel plezier aan jullie avontuurlijke tocht.
    Wees nochtans voorzichtig. Veel succes.
  16. Suzy Van Onckelen:
    Hallo buren,
    Ik lees dat jullie goed zijn aangekomen. Have fun, kijk uit jullie doppen en geniet er ten volle van. Wij nog een paar dagjes en ipv. wieltjes staan er skilatjes onder ons voeten. 😉
  17. Rit:
    26 januari 2022
    Veel geluk op jullie sportieve uitdaging!