Thailand (6.3 - 8.3)

8 maart 2020

Op 6.3 hebben we Kampot verlaten met een minibusje. We zaten met 13 personen in het busje met alle bagage en onze fietsen. Onze fietsen en een deel van de bagage hingen buiten de bus. We zaten echt als sardienen in een doos. Na een rit van 6 uren zijn we toegekomen in Koh Kong, het laatste stadje voor de Thaise grens. We hadden daar een leuke guesthouse met zwembad en dat doet eens goed, lekker verfrissend. We hebben daar lekkere seafood op de avondmarkt gegeten.

Gisteren de grens overgestoken naar Thailand. Alles verliep hier zeer vlot en efficiënt. Eerst een Corona  check en dan een formuliertje invullen en we mochten Thailand binnen. De beambten waren zelf vriendelijk. De eerste grote stad Is Trat en we  besluiten om dit in 2 dagen te fietsen vanwege de hitte. We hadden een off day. We hadden beide de hitte onderschat (het is hier nog warmer als in Cambodja en de luchtvochtigheid is heel hoog). Na 30 km zoeken we reeds een hotel op en vinden een luxekamer. We installeren ons het grootste deel van de namiddag in de airco en laten zelf eten brengen op de kamer. We logeerden in Khong Yai. Dit stadje is niet toeristisch en er zijn veel paalwoningen aan een kanaaltje.

We fietsen nu op het smalste stuk van Thailand, langs de ene kant de Golf van Thailand en langs de andere kant het cardemongebergte van Cambodja. We passeren zelf het monument dat het smalste stuk weergeeft.

Vandaag fietsen we verden naar Trat (80 km). In deze hitte is dit een hele opgave. We proberen nu om hoogstens 50 km per dag te doen.

Onze eerste indrukken in Thailand:

- Er is duidelijk meer welvaart dan in Cambodja

- De wegen zijn goed met een vluchtstrook waar we kunnen fietsen. Het is gedaan met stof happen.

- We moeten links rijden en dat is in het begin een aanpassing

- Er ligt minder afval langs de weg. overal zien we grote afvalcontainers.

- Overal vindt men supermarkten (7 eleven) en ATM’s.

We vervolgen onze weg nu langs de kust. Hopelijk gaat dit de hitte een beetje draaglijk maken maar we betwijfelen het. We drinken liters water en stoppen alle 10 KMS.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieve Bultinck:
    8 maart 2020
    Welkom terug in de "normale" wereld (misschien). Je verhaal van hitte en vochtigheid klopt hier niet, alleen kilte en vocht is onze dagelijkse ervaring. Geniet zeker dus van de lekkere warmte! Prettige reis verder.
  2. Elly:
    8 maart 2020
    De 7eleven is onze favoriete supermarkt! Altijd ijskoud (airco loeit altijd lekker hard) en die “ding dong” als je binnen komt. Heerlijk! Biertje is wel flink duurder in Thailand en slechts op gezette tijden verkrijgbaar. Buiten die tijden zit er altijd een ijzeren ketting met een hangslot om de koelkasten hetgeen het bier onbereikbaar maakt.
    Wij verlangen er naar om Cambodja te verlaten en het toch wel luxere Thailand in te gaan fietsen. Wel jammer dat het zo bloedheet is! Gelukkig hebben jullie nog even de tijd voordat jullie vlucht naar de regen plaatsvindt. Geniet lekker nog even van Thailand én van de 7eleven!
  3. Mara:
    8 maart 2020
    Geniet nog van Thailand en hopelijk wordt de hitte dragelijker!!!
    lieve groet Mara
  4. Ludwig:
    8 maart 2020
    Veel water drinken en geen bier. Geniet nog maar een beetje van de warmte want hier is het grijs, nat en koud.
  5. Willy lus:
    12 maart 2020
    Blijf nog gerust wat verder genietenvan de zon maak er eens een fotootje van want hier is het allang geleden dat we die gezien hebben verder gaat het het hier met de Corona zoals met de processie van Echternach voetbal afgelast rusthuizen dicht optredens afgelast elke dagwordt er wel iets meer verboden gelukkig houdt Corona niet van warmte dus geniet verder jullie reisavontuur