We zijn weer vertrokken…

6 januari 2023 - Lier, België

4 en 5 januari 2023

Na in het voorjaar 2022 Sri Lanka doorkruist te hebben, keken we uit naar een volgend fietsavontuur. Door de hedendaagse toestand is het niet zo eenvoudig om een mooie en veilige fietsreis te vinden. Door onze ervaring met Thailand, was onze keuze snel gemaakt. We fietsen van Ayutthaya naar Phuket in het Zuiden. We kiezen voor een betrekkelijk gemakkelijke route zonder noemenswaardige beklimmingen.

Na een goede vlucht van 16 uren met overstap in Qatar, aangekomen in Bangkok. Het vliegtuig zat afgeladen vol en we zaten als sardientjes op elkaar gepakt. Gelukkig maar twee keer 6 uren vlucht.

Bij aankomst in Bangkok viel de hitte loodzwaar op onze hoofden. Het is dan pas 7 uur in de morgen.

We verblijven 2 dagen in een kleine resort niet ver van de luchthaven om wat te acclimatiseren. We steken de fietsen in mekaar en gaan nog vlug langs bij de fietsenmaker voor nazicht van de banden. ‘s Avonds eten we op de avondmarkt. Er staan wel een honderdtal kraampjes, voornamelijk met eten. Thais eten veel buitenshuis. Voor ongeveer 2 euro heb je dan ook lekker gegeten.

We nemen een busje van Bangkok naar Ayutthaya. Waarom met een taxi, het is toch een fietsreis? Wel het antwoord is eenvoudig : fietsen in de hoofdstad is niet evident met druk verkeer, vele bruggen en fly overs…. Na 2 uur rijden staan we reeds voor onze guesthouse in Ayutthaya.

1. Alex vinck:
    6 januari 2023
    Veel reis en fietsgenot, ik volg jullie met plezier!
    Ik heb in 2013 in het national park Ayutthaya ook nog rondgefietst, een belevenis!
  2. Paul:
    6 januari 2023
    Wij zullen jullie avonturen weer dag per dag volgen, zodat wij er ook een beetje van kunnen meegenieten. Wij wensen jullie een succesvolle reis. P&G
  3. Marc Van der Burght:
    Geniet ervan
  4. Marijke:
    6 januari 2023
    O, heerlijk om jullie te volgen en om foto's te zien van het Orchid Hotel en van de avondmarkt. Het is nu al genieten van de verhalen.
    Veel plezier!
  5. Harry en Jolijn:
    6 januari 2023
    Wens jullie heel veel fietsplezier
  6. Henri Sleeckx:
    6 januari 2023
    Geniet van de reis. Veel fietsgenot!
    Hou het veilig.
  7. Martine Noels:
    6 januari 2023
    Allez, de reis is begonnen! doe dat goed he en hou ons op de hoogte
  8. Mara:
    6 januari 2023
    Súper en vooral genieten 👍🏻 en zorg goed voor mekaar 🍀
  9. Mimi Lambert, Lier.:
    6 januari 2023
    Hoi beste fietsers, geniet van jullie reis, hier Belgisch weer - donker en nat !
    Senioren op de fiets, wij dinsdag SAR-vergadering, (Senioren adviesraad Lier/Koningshooikt ) Theo ik zal aan u denken.
  10. Ludwig:
    6 januari 2023
    Eindelijk nieuws. Geniet van jullie fietsreis, wees voorzichtig en neem maar genoeg foto's zodat we kunnen meegeniet van jullie reis.
  11. Ann:
    6 januari 2023
    Beste Christine en Theo, chapeau dat jullie steeds die uitdagingen blijven doen. Geniet ervan en wij volgen jullie graag, weliswaar vanuit België
  12. Hugo Discart:
    6 januari 2023
    Jullie zijn echte durvers, ondernemers. Ik wens jullie veel geluk met jullie tocht !
    Hugo
  13. Elly:
    6 januari 2023
    Een feest van herkenning! Ik verheug me op het vervolg. Een mooie reis gewenst!
  14. Christel en Kris:
    7 januari 2023
    Dag Theo en Christine, alvast fijn te vernemen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van jullie reis. Kris en ik kijken uit naar jullie berichten!
  15. Willy lus:
    8 januari 2023
    Een veelbelovende start .Geniet ervan .Hou ons verder op de hoogte dan kunnen we er mee van genieten.2023 is zeker veel belovend gestart .
  16. Denise Dielen:
    8 januari 2023
    Ik wens jullie weer een fantastische reis vol avontuur maar wees voorzichtig.
  17. Ingrid:
    8 januari 2023
    Veel fietsplezier. Geniet van de reis en alle mooie dingen op jullie weg. Ayuthaya is mij niet onbekend. Heb er ook nog gefietst in het prachtige park met haar tempels en Boedhabeelden.
  18. Jantine:
    9 januari 2023
    Beste wensen voor 2023! Geniet van jullie reis. Kijk er naar uit om jullie belevenissen mee te volgen.
  19. Bie:
    9 januari 2023
    Dat lijkt me weer een serieus avontuur ..inkijk al uit naar jullie verhalen .. wees voorzichtig ,zorg goed voor elkaar ...
  20. Patrick Goris:
    9 januari 2023
    Veel plezier in Thailand, en hou het veilig.