Voorbereidingen

9 december 2019 - Lier, België

Nog enkele weken en we kunnen vertrekken.... De voorbereidingen zijn gestart. De visa’s zijn eindelijk in orde. Voor het  Chinese visum zijn we al direct getuige van de Chinese bureaucratie. Bij onze aankomst in het China Application Center worden onze papieren (20 blz.) aan de receptie een 1ste maal gecheckt. Na een paar minuten mogen we aanschuiven aan het loket. De papieren worden een 2de maal doorgenomen en er wordt gevraagd hoe we China gaan verlaten. Met de fiets... That is not possible, krijgen we te horen. Blijkbaar kunnen we China enkel verlaten via de lucht. En wat nu?  We gaan dan naar een Chinees reisbureau dat zich naast het Application Center bevindt.  Een vriendelijke mevrouw wil ons helpen door een fictieve factuur voor een vlucht van Beijing naar Brussel uit te schrijven. Dit kost ons 10 euro per persoon. Met deze factuur gaan we terug naar het loket en we mogen binnen een week terugkomen om het visum af te halen. In de Vietnamese ambassade zijn ze veel soepeler en zijn we op 5 minuten buiten.

De fietsen hebben intussen ook een onderhoud gehad. De reis kan beginnen...

1. Lieve:
    9 december 2019
    Ho, ho, spannend, ook al zijn jullie nog niet vertrokken. Maar de reis zal jullie al die bureaucratische last hopelijk snel doen vergeten. We kijken uit naar jullie reisverslagen. Geniet eerst nog van de eindejaarsfeesten 😊
  2. Martin en ria:
    24 december 2019
    Met dank om aan ons te denken ! Maak er een mooie en vooral boeiende trip van. En vergeet jullie fietsen niet op slot te doen waar nodig....😉. Alleszins fijne feestdagen toegewenst ondertussen.
    En zet ‘m op daar ‘in den vreemde’ (geen verband met een campagne van jaren geleden)...
  3. Mara:
    27 december 2019
    Veel plezier op jullie fantastische fietstocht!!! Geniet ervan en pas goed op mekaar!!! en tot in de lente hier in Lier!
  4. Vic Van Calster:
    29 december 2019
    Hoed af voor jullie avonturen Theo.
    Hoeveel km leggen jullie met de fiets af en hoe lang gaan jullie er over doen?
    In naam van Vlaslo en van mezelf wens ik jullie een voorspoedige reis toe.
  5. Theo Van der Burght:
    29 december 2019
    Hallo
    De fietsreis zal 3 maanden duren.We vertrekken op 2 januari tot 26 maart.We gaan rond de 4000 km fietsen.Indien de wegen te slecht zijn of weggespoeld zullen we ons moeten behelpen met het openbaar vervoer of op de plaatselijke bevolking.In deze landen zijn de mensen veel behulpzamer dan bij ons.
  6. Leen:
    3 januari 2020
    Hallo
    Veel fietsplezier op deze ongetwijfeld boeiende trip. De voorbereiding was ook al een avontuur op zich, lees ik. Wees voorzichtig in China!
  7. M. Smeets:
    4 januari 2020
    Wat een geweldige onderneming. Menigeen zou dit niet aankunnen op jouw leeftijd of zelfs 30 jaar jonger. RESPECT! Geniet van jullie prachtige reis. Laat weten wanneer jullie in Thailand zitten, eind januari zit onze jongste dochter daar ook. Groetjes vanuit België, Johan en Marylene