Ayutthaya

9 januari 2023 - Damnoen Saduak, Thailand

Ayutthaya situeert zich op ongeveer 95 km van Bangkok en was de tweede hoofdstad van Thailand. Het bloeide van de 14 de en 18de eeuw. Ayutthaya was strategisch gelegen op een eiland omgeven door drie rivieren die de stad met de zee verbond. De stad werd in 1767 aangevallen door het Birmese leger en de inwoners werden gedwongen om de stad te verlaten. Ayutthaya is nu een archeologische ruïne, gekenmerkt door overblijfselen van boeddhistische kloosters en reliekschrijntorens. Ayutthaya is dan ook UNESCO werelderfgoed.

we blijven twee dagen in Ayutthaya en fietsen langs de tempelruines. Het valt ons op dat de sites goed onderhouden zijn, beter dan Angkor Wat in Cambodja. Het is hier heerlijk fietsen op de fietspaden. ‘S Avonds genieten we weer van lekker eten op de sfeervolle avondmarkt.

Nu zijn we klaar om ons fietsavontuur richting Zuid Thailand te starten.

1. Luc D’Hoine:
    9 januari 2023
    Tof dat jullie er weer tegenaan gaan.
    have fun.
  2. Elly:
    9 januari 2023
    De sites zijn idd goed onderhouden. Daar trekt de regering veel geld voor uit om toeristen te trekken. Maar wij vonden het Ankor Wat ook prachtig! Juist die overwoekerde tempels gaven een mysterie sfeer.
  3. Martin en ria:
    9 januari 2023
    Jullie doen dat heel goed daar, zo blijkt. Geniet ervan en 'prettige voortzetting' van jullie tocht zouden onze noorderburen zeggen. En nog iets, zouden jullie niet zo'n klein tempeltje kunnen meebrengen ? Het zou eens iets anders zijn dan het Dixitoilet op onze op-/afrit.... (knipoogje). Groetjes !
  4. Ludwig:
    9 januari 2023
    Mooie foto's broer. Dat ziet er daar precies netjes uit. Ben benieuwd naar meer van dit. Nog veel succes en geniet er daar maar van.
  5. Greet en Luc:
    10 januari 2023
    Leuk dat jullie ook de blog weer opgestart hebben ... nu kunnen we weer volgen. Geniet van al dat moois en blijf ons mooie plaatjes sturen. Groetjes G+L
  6. Els Verheyen:
    10 januari 2023
    Veel fietsplezier Theo en Christine! Fijn om zo wat mee te kunnen volgen. Wij houden Lier ondertussen wel recht :-).
  7. Ingrid:
    11 januari 2023
    De tempels en het park in Ayathuya vind ik een van de mooiste in Thailand. Het fietsen is er zalig. Geniet van alles op jullie weg. En ook van de zon, want hier is het grijs, nat en kil.
  8. Leo en Lea:
    11 januari 2023
    Mooie verhalen.
    Fijn dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
    Geniet ervan maar wees voorzichtig.
  9. Saartie:
    12 januari 2023
    De kop is eraf, alles geven nu. Maar vergeet vooral niet te genieten van de omgeving. Voorzichtig op de baan en al een dikke merci dat jullie tijd maken om ons te laten meegenieten.XX