26 januari van Hanoi naar Huang Son - 66 km

26 januari 2020 - Mỹ Đức District, Vietnam

Vanmorgen rond 7 uur Hanoi verlaten want wegens Nieuwjaar kregen we geen ontbijt in ons hotel. Het buitenrijden ging vrij vlot, dit in tegenstelling tot het binnenrijden van Hanoi een paar dagen geleden. De meeste straten lagen er verlaten bij mede omdat het zondag was en de dag na het Tet Nieuwjaar.

We namen een noedelsoepje in een eettentje in een buitenwijk van Hanoi. De eerste 30 km waren eentonig, een lange weg zonder dorpjes. Er lag enorm veel afval langs de weg. Je wordt daar niet bepaald vrolijk van. We zagen nog steenbakkerijen, eendenkwekerijen, meubelmakers, begraafplaatsen. In een dorpje kwamen we ook nog een kleurrijke processie tegen. Vele mensen brachten nog een bezoek aan een tempel. We stonden ook een paar keer in de file in dorpjes. Blijkbaar keerden vele mensen al terug naar Hanoi.

Onze eindbestemming voor vandaag was een klein haventje waar blauwgeschilderde roeibootjes wachten op toeristen om naar de Perfume pagode te varen. Dit is een complex van Boeddhistische tempels in het karstgebergte. De belangrijkste tempel is de perfume tempel, gelegen in een grot.

We logeren nu aan het haventje bij een heel sympathieke familie met een overgrootmoeder, grootouders, kinderen en kleinkinderen. We hebben spijt dat we hier geen Nieuwjaar gevierd hebben.

1. Mara:
    26 januari 2020
    wederom een fascinerend verhaal!
  2. Ruud & Sandra:
    26 januari 2020
    Wat leuk dat jullie zo'n processie hebben meegemaakt!
  3. Jan Hulkenberg:
    26 januari 2020
    Dag Theo en Christine, wij hebben prima dagen gehad op Halong Bay. Vandaag ben ik naar But Than Pagode (27 km) geweest, waar ik alleen maar Vietnamese families zag. Het poppenspel was prachtig en Hanoi chaotisch maar ook wel gemoedelijk.
    Wij zijn dinsdag in Ninh Binh. Dan zie we elkaar nog wel.
  4. Denise Dielen:
    26 januari 2020
    Ik kijk er elke dag naar uit om jullie reisverslag te lezen. Geniet ervan !
  5. Saskia:
    👍👍👍
  6. Ludwig:
    27 januari 2020
    Ik kijk altijd uit naar uw reisverslagen. Jullie doen dat super. Gaan jullie de tempels bezoeken?