Naam:
Foto’s:
947
Video’s:

Over mijn reis

Onze Azie fietstocht begint in Kunming in de provincie Yunnan (China). Kunming ligt op 1900 meter hoogte. Voor we aan onze 5 landen fietstocht beginnen, doen we nog eerst een ommetje (+300km) en bezoeken we Dali.Via het Fuxian meer en Jianshui gaan we naar de rijstterrassen van Yuanyang. Bij Lao Cai steken we de grens met Vietnam over en dalen we af naar Hanoi. Vanuit Hanoi gaan we via Ninh Bihn naar Lak Sao in Laos. In Laos volgen we grotendeels de Mekong, Via Thakhek en Savannakhet  naar Pakse. In het uiterste zuiden van Laos steken we de grens over naar Cambodja. Via Stung Treng fietsen we naar Pnom Penh. Daarna fietsen we door naar Bangkok.Waar we onze terug vlucht naar België nemen. In totaal ongeveer 4000 km fiets plezier.

Bezochte landen

Ik heb 35 landen (14%) bezocht:

Albanië, Argentinië, België, Cambodja, China, Colombia, Cuba, Duitsland, Egypte, Guatemala, Hongarije, Hongkong, India, Italië, Kirgizië, Kroatië, Laos, Liechtenstein, Luxemburg, Mexico, Mongolië, Nederland, Nepal, Oostenrijk, Rusland, Slovenië, Sri Lanka, Syrië, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zwitserland.